A konferencia és közgyűlés helyszíne:
BME Geometria Tanszék, 1111 Budapest XI, Egry József út 1. H. ép II. em., GPS: (47.4778949, 19.0582047)
Előadások:
Köszönjük az előadóknak, hogy vállalták az előadások megtartását!
————————————————————————
Galéria
————————————————————————
Absztraktok:
Bölcskei Attila: Struktúra és tartalom változó környezetben (Jelentés az Ybl-ből)
Az előadás áttekintést kíván adni az ábrázoló geometriát érintő, az elmúlt néhány évben az Ybl Karon végbement makro- és mikroszintű intézményi változásokról és ezek hatásairól. Bemutatjuk szerepünket a jelenleg érvényes képzési portfólióban; egyszersmind az online oktatás jelentette kihívásra adott válaszainkat is. Az előadásban röviden érintjük a térgeometria középiskolai jelentőségével kapcsolatos kutatásaink eredményeit is. A kutatásról készült publikációk elérhetők az alábbi linken, a Képességek fejlesztése fejezetben:
http://www.irisro.org/pedagogia2022januar/index.html
*****
Kis-György Rita: Tapasztalatok az online geometria oktatásról középiskolában és a szakképzésben
Rövid áttekintést adok a középfokú képzésben matematika és műszaki ábrázolás, valamint a szakképzésben tartott műszaki ábrázolás tantárgyak online oktatásban szerzett tapasztalatairól, feltételeiről, a témákról és tananyagokról, valamint eredményességéről.
*****
Pék Johanna: A GeoGebra alkalmazási lehetőségei az ábrázoló geometria távoktatásában
Az előadásban említett GeoGebrával készült Ábrázoló geometria tankönyv elérhetősége: https://www.geogebra.org/m/fxjypmny
*****
Talata István: Ybl kari tapasztalatok az online számítógépes geometria oktatásban
A koronavírus vészhelyzet miatt bevezetett online oktatás következményeképp az elmúlt 2 évben elég sok elektronikus segédanyag készült, ill. került felhasználásra a geometria oktatásban is. Az Óbudai Egyetem Ybl Miklós Építéstudományi Karán rendszeresen meghirdetett Számítógépes térgeometriai modellezés tárgy oktatásában ezzel kapcsolatos tapasztalataimat összegzem, kitekintve más tárgyaknak a geometriával kapcsolatos fejezeteire, és más oktatási intézményekben szerzett ilyen irányú tapasztalataimra.